onsdag 11 maj 2016

This is the end of this journey. Är nu påväg hemmåt igen. Skönt. I'm exhausted lol

Så man kommer alltid till den punkten när folk frågar; "so what do you do". I början var det enkelt att svara med senaste jobben och att berätta om de 3 senaste destinationerna man besökt. Alla var glada och intresserade, och jag var lycklig att dela med mej av erfarenheter. Nu är det däremot en fråga jag helst undviker. När man snabbt slänger fram att man är "a traveler", och inte ens försöker påbörja vad man gjort, så får man ju halvkonstiga reaktioner, och speciellt när man nämner att man har rest on/off I 4 år... How is that possible?

Well när man förklarat hur det fungerar med att jobba och spara och hur man lever på tuna, och de inser att man inte är en prostituerad, vilket kunde make sense för haters hehe, så hör man iaf I 90% av fallen "WOW, nice life, I wanna be able to do that!"

First lesson, well you can, if you really want. It's all about priorities, but everything is possible.

Lesson nr two. Don't do it. Haha It's exhausting. Jag vet att jag har sagt det förut men värt att go on about again. Traveling is not always as beautiful as people think. De tar väldans till planering och energi så är man inte helt convinced eller stubborn, kör en charter resa för god's sake haha

So another 3 months on the road is about to end. Sista tiden har jag spenderat I Caribbean & nyc. Har upplevt och sett så mycket underbart att jag knappt kan förstå hur blessed jag är, och jag har levt som en princessa med all inclusive and waay too much food, for a month! De som känner mej vet hur mycket jag älskar mat. Det är another level of love, I'm kidding you not. Så den senaste månaderna har jag varit in paradise for sure. Och gått upp 5 kilo, so worth it! ;)

Så var o cruisa runt I Caribbean och fick se 5 olika öar; St Thomas, St Lucia, Barbados, St Kitts och St Maarten. Beautiful beaches, jetski, bananaboat, snorkling, sightseeing and so on. Amazing. Fcking expensive to be a tourist tho, kan inte fatta vad folk spenderar på sina holidays!!! Huhhu. Var 3 gånger till Puerto Rico eftersom my girl jag rest med är därifrån, och jag fick uppleva riktig PR cultur med fest o mat. Helt underbart och the real reason why you travel. (Fck the turistthings, local is the shit)

Sen var jag så excited òver att finally uppleva new york men de va sån disappointment att de inte ens är värt att nämna. Kanske för att de var regn och 15 grader hela veckan, så kanske jag borde ge stan en ny chance I framtiden. Vi får se. De va så bad att jag åkte till Miami de sista 3 dagarna just because I couldn't stand it.... Då vet ni... Haha

Men nu gott folk är jag redo att komma hem. Tror faktist det är första gången jag längtar så mycket. Mamma fråga innan vad jag ville äta som kvällsmål när jag kommer, jag sa varmsmörgås och fick fullt med tårar I ögonen haha den känslan...! Så bara typ 20 timmar till då, I'm getting there!

But PS. Mina vänner fråga innan varför jag åker hem, och ända orsaken jag har är att jag måste jobba ihop lite nya money. "So why don't u look for a job over here". Självklara tanken jag hade in my head just då var "I have no fcking idea". Är ju pretty sure att as soon as I get home, kommer jag säkerligen bli rastlös igen...

Men för att dela lite personliga plans nudå. Next is gonna be "forever". Bratpacking and temporary is over and out, time for a new chapter. Tack o hej. X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care