fredag 25 mars 2016

Oukey. Känns konstigt att fortfarande uppdatera, funderar länge på om man ska be bothered eller inte, var man ens ska börja.... Tänkte sen att det nog är trevligt för mej själv också I framtiden att läsa om lite milstolpar I livet. Milstolp..... Hmmm....

Jag försökte att stanna hemma I lilla larsmo men lasted only 2 months, and I were out. Så konstigt hur jag bara inte har ro att stanna och njuta. Så jag åkte, igen.

Denna gången sa jag knappt till nån att jag skulle dra igen, mest för att slippa goodbyes. Goodbyes är fortfarande ngt av det svåraste som finns. Inte heller sa jag destination, plan eller annan info. Denna gången ville jag bara go. Inte prata, förklara, fundera eller planera. Denna resa skulle nog bli den mest flummiga av dem alla, and still is.

På nått vänster känner jag att jag denna gången vet jag inte ens vad jag letar efter. Ingen aning. Peace? Mej själv? En framtid? Just nu känner jag mej lite vilsen och väldans ofocuserad, men vet att det är viktiga känslor som jag måste pay attention to för att kunna move forward.

Det märkliga är att det är så mycket enklare att vara vilsen I världen, än att vara vilsen hemma. Och just the fact att leva I bikini och dricka färskpressad juice om dagarna gör ju underverk. Spelar ingen roll om man har en shittyday, för den är ändå ok.

Aaanywaay nu ska jag berätta och dela lite av erfarenheter ist. Inte kan vi avsluta här när vi en gång har börjat. :)

Den senaste tiden när jag har rest har ju det mesta gått åt helvete helt enkelt haha alltid alltid ska de hända nått ju. Men jag behåller ju lugnet och tolkar det som prövningar som är meant att hända. Mest irriterande är det när det handlar om money. Spelar ingen roll om jag skulle behöva sova på gatan eller stanna 4 dagar på en flygplats, no worries, men när saker gör att man MÅSTE sätta ut onödiga pengar som inte finns I budgeten, då jäklar gör det ont.

Hände när jag kom hem sist också, sa till mor att jag aldrig mer I hela mitt liv kommer komma hem eftersom det är oftast då jag missar tåg eller flyg. Jag var så arg. Köpte en tåg biljett online för att spara in lite och denna gången var det första gången I mitt liv jag hade problem med baggaget när vi landa. Emirates fick inte upp baggage luckorna och vi fick vänta en timme, vilket gjorde att jag missade mitt första tåg I danmark. Min reseförsäkring hade precis gått ut men "jag hade ju bara en flygning kvar och det har alltid gått bra". Så köpte en ny ticket med 2 transfers för dubbla pris. Kom inte ens till första bytet när de stannade tåget för passkontroll och guess what, ja missade mina andra tåg OCH fick ytterligare köpa två nya biljetter för de sneaky motherfuckers hade sålt dem separate vilket gjorde att jag inte bara kunde ta nästa tåg. Så I detta skede skrek jag lite på försäljarna, grät och betedde mej som en bitch. Tills ja found out att killen har jobbat I austalien innan och vi börja prata om taxback och upplevelser. Tackade för min biljett och bad om ursäkt för mitt beteende.

Men inte nog med det. YES THERE'S MORE! Even worse.
När jag nu åkte (dvs för en månad sen) så stannade tåget pga tekniska problem. Mamma sa innan "lägg på de klääde om tåågi sku stedi". Oh my tänkte ja, va sku nu he stedi!!!! Men giss nu int om he gjo he. Men reseexperten myself har ju lärt sej att vara I god tid, så ingen skada skedd. Kommer till flygplatsen och ska checka in när vi märker att jag inte har ett visum till min destination. Fuck. Well apply online men om det inte är godkänt I din sista transfer så får du svänga om och flyga hem igen, 15 timmar ish. Sure sa ja, worth a try. Som tur lyckades det!

Men nudå haha som att inte de va enough. The worst is yet to come.

Bokade en biljett till en ny destination. Fixade visum(!) och var I ovanligt god tid på plats. Men när jag ska checka in måste jag ju ha en utresebiljett också, men nemas problemas. Ställer mej vid sidan om och bokar en biljett online och chansar på att jag ska få ett confirmation email (vilket kan ta upp till en timme) innan check-in stänger, men det gick smidigt och smärtfritt! Ställer mej I kö igen och får höra att min utresebiljett inte är giltig för det andra landet är too close. Så nu måste jag på 20 minuter hitta ytterligare en ny ticket som kommer vara super expensive!!

Att ta beslut om saker som ska hända flera veckor framåt är pretty much not my thing. Jag gör saker last minute without plans! Hur ska jag kunna veta var jag vill vara om 3 veckor. No way! Fick hjälp av en vänlig själ som hjälpte mej lösa situationen eftersom de inte var mycket tid kvar. Bokade randomly en ticket för $800 till en destination jag inte ens ska till. Men surprise. 4 minuter på mej och mitt nya kort fungerar inte, inte online eller i atm. Fuck that! Fick ringa upp en vän och utan förklaring be om hans card details. Pinsamt haha. Men det gick I sista sekund sen fick jag höra "Run! Run, and don't stop!" And oh yes I did
 No way att jag skulle missa detta flyg! Och de sa att jag kan få en refund på biljetten om jag inte använde den, och de var ju en jäkla tur!

Vet inte varför saker och ting ska krångla så nuförtiden. Om jag är så bekväm I resandet att jag inte gör min research, för jag vet att det fixar sej hehe eller om universe försöker få mej att sluta flänga....

Nice try universe... I'm not done yet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care