söndag 27 december 2015

oj, man kan ju undra om jag ens lever mer, men de gör jag nog! :)

Har kommit hem igen till lilla Jakobstad. Spenderade mina sista 3 månader i Melbourne och trivdes superduperbra. Bodde där på gården med alla gosiga djur, barnen och urgulliga mamman som jag hängde med dagarna i ända! Hon var ju hemmafru så vi fick bara hitta på vad vi kände för! Och mellan varven så åkte jag in till stan för att festa till det lite, möta lite folk eller gymma nu som då. Älskade verkligen melbs för att det alltid var ngt på gång. Spelade ingen roll om det var söndag kväll, de var full fest med krogar som hade öppet till 10 am måndag morgon. De hade nightmarkets med massvis med olika mat och musik på vardagar, de hade winetasting eller openings av nya ställen, De hade hästar som körde runt på gatan, cyklar att hyra om man ville cykla runt, strand, storstad, drive thru bottle shops (i know right..... fast de har ju hela aus iochförsej) och free tramrides istan. Älskade verkligen stället och är inte alls förvånad att Melbs har blivit utvald till världens bästa stad 5 år irad. De var alltid liv och rörelse och massvis med saker att hitta på! Ända konstiga var ju vädret. kunde gå från 17 grader till 30 på en dag och kunde ju lungt ligga och sola för att i nästa sekund seriöst frysa rumpan av sej i en regnstorm.

När jag lämna Australien var jag jättelessen. Typ, jättelessen. Men som tur hade jag lite andra saker att se fram emot på vägen hem. First stop var bangkok för att träffa Shellie som jag bodde med i Dubai innan. Hon flyttade precis dit med sin husband så de va ju roligt att se henne igen! Stannade i BKK 3 dagar och det var more than enough! Galet. Och jag har ju konstaterat innan att jag inte gillar Thailand, och står nog fortfarande fast vid det.

Sen åkte jag via Dubai igen och stanna en vecka. Detta var ju dock höjdpunkten som jag väntat på huuur länge som helst, bara för att kära lilla pamsu skulle möta upp mej där! Så jag fick visa henne runt i mitt 3:e hem och de är obeskrivligt hur mycket de betyddeför mej! Vi levde som princessor hela veckan med all mat och lyx vi hade och vi bara njöt av livet helt enkelt. Vill ni kolla lite bilder får ni gå in på hennes blogg då, pammen.blogspot.com :)

Sen åkte jag en vecka via sweden också on my way home, för att hälsa på min syster och deras lilla som jag inte sett innan. lugnet efter stormen så att säga. De var ju lite kontrast mellan de veckorna haha mys och gulligull har det varit ja.

Och hur är det att vara hemma då? Mums med julmat minsann och oj så jag har gotttat mej! Har faktist mest bara varit hemma med familjen och med m. Märker hur mörkret här verkligen påverkar en så har varit redo att sova runt 3 varje dag haha Men nu har jag ju sagt att jag ska försöka hållas hemma en stund iaf. well, vi får väl se. :) Cheers x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care