torsdag 15 oktober 2015

Så. Melbourne. Har tänkt uppdatera så många gånger men har haft så mycket att berätta and on my mind att jag inte ens kunnat börja. Sen har jag varit så upptagen att njuta av att göra absolut inget och sen har jag varit upptagen att själv ta in allt och sen har jag varit upptagen att träffa nytt folk. Ok ok. Ska försöka göra lång story short.

Kom till melbs och det var freezing. Hörde på flyget när vi landa under den normala updatetings proceduren att klockan I melbs är 10 am och det är 17 grader varmt och sol. Jag gjorde allvarligt ett märkligt are-you-a-retard-sound och satt med munnen på vid gavel. Räknade också ut att jag har jagat sommar i nästan 2 år nu. Visst kyligt ibland under kvällarna å så me aldrig dagtid. 17 is like... winter! Och amsdelain hade ju inte gjort sin research innan och var inte förberädd på det.

And so it began. Jag kom med mina bikinisar och flip-flops och melbs känns som att de snart ska snöa, kunde va 7 grader nattetid och jag levde I mina ända mjukisbyxor, huppari, two blankets och teekopp I en hel vecka och bara försökte överleva. Jag kände -help. This is bullshit!

Som tur blev de plötsligt spring här och melbs är så konstigt att de "kan ha alla årstider på en dag". No shit. Next day var det 35 grader och löven håller på att komma tillbaka. Jojo-grader minsann.

Anyway. Kom ner hit och diskuterade med en familj kvällen innan jag åkte ner att jag kunde stanna hos dem en tid sålänge jag letar ett riktit jobb och nånstans att bo. Fick gärna stanna i 2 veckor sålänge hennes man reser för jobb för att hjälpa med kidsen och hundarna. Great tänkte jag. Efter två veckor är jag in love with denna familj. Så himla underbar och vill helst stanna forever!

Första veckan gjord jag absolut i-n-g-e-t. Hon trodde nog jag var antisocial jäkel som bara sov bort dagarna och gick I slöuskkläder. Ja knappt duscha. Men har ni en blekaste aning om hur skönt det var att inte behöva packa väskan and move. Bara ha sin egna säng och hakuna matata. Så underbart. Sen bor vi typ en timme iväg från stan. Visst sugigt när man är ute och ska ta sej hela vägen hem mitt I natten men vet ni, de gör inget. Underbart område nära havet. De har hästar katter hundar och en get. Ja känner att jag är precis där jag ska vara precis nu.

Många blandade känslor också som vanligt men här har jag tid att tänka efter och fundera över min totalt oplanerade framtid. Men för att vara ärlig har jag inte kommit fram till nått och de får vara bra ändå!

Nu ska vi ju dock inte tro att amsdelain har gett helt upp sitt tidigare partyliv. Nejnej. Melbs har masssvis med nightclubs och barer som jag har hunnit kolla in. Barhopping och utekvällar har det blivit. Och så råkade sej att sydneygänget kom ner och fira ens födelsedag och det var så så obeskrivligt roligt att se dem  alla igen!! Killen jag lärde känna I LA som är the mainkey till hur jag känner alla andra killarna var också med (han var iväg senast)! Så en reunion med han 3 år senare och de andra såg jag I januari. Det är nästan ett år sen!!!!!! Kändes som igår och vart I hela friden försvinner tiden?

Så tjejmiddagar, late mornings, free winetasting and amazing times har varit insqeezat mellan varven. OCH hotyoga som jag prövat för första gången. och en nästan 2 hour hike uppför 1000 branta steps I underbar natur! Och sightseeing I melbs. Och har kört manuell för första gången I australien, ensam. lol!!!

Och there's so much more to come. Massa plans redan så vet Inte ens om jag har tid att jobba. Hembiljetten blev bokad för nån da sen och har inte mycket tid kvar. :( är så ledsen att jag inte gjorde mitt farmwork för ett second wh visa! Så nu är jag I valet och kvalet om jag bara ska njuta av aus tills jag åker hem ist för att jobba.... Well, en dag I taget och whatever is meant to be will be! :)


1 kommentar:

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care