måndag 24 mars 2014

Det man inte vet av, har man heller inget ngt behov efter. Eller hur sägs det?

Men om man vet att man har det bästa möjliga här hemma, men också att man kan ha "bästa möjliga" ute i världen. Då blir det komplicerat. 

De senaste dagarna har jag saknat så himla mycket. Människor man träffat och som man vet att man aldrig ser igen. Jag har saknat platser, stunder, minnen och känslor. Jag har saknat vänner som man delat en del av livet med. Människor som under en kort tid kommit en närmare än många livslånga vänner någonsin gör, för att sen kanske aldrig träffas igen. 

Och det har varit en sån konstig, intensiv och till och med smärtfull känsla. Sån lycka och tacksamhet som nästan gett en heartache. För orsaken är ju positiva upplevelser. Så mycket underbart att jag i stunden knappt kan hantera det. 

Och ändå kunde man ta och utsätta sej för en sådan situation än en gång, är de inte märkligt så sej. 

Och för att inte prata om hemmafronten. När allt är perfekt. När man har världens underbaraste m att dela livet med, ett hem var min själ infunnit sej och min misch. Och fortfarande drömmer man sej bort mellan varven. Är man dum eller? 

Och när man är borta saknar man alla här hemma. All trygghet, familj, sina normala vanor "som man alltid har gjort" och kalles me mörkbrö. 

Och där kom den komplicerade biten in i bilden. Måste man välja mellan det bästa och det bästa? För att oberoende av val vara full av saknad?

1 kommentar:

  1. Made, du har alla chanser i världen att göra vad du vill! Det har du bevisat! Where there's a will there's a way...
    Det är bara du själv som vet vad du innerst inne vill och det är bara du själv som sätter hinder på vägen.. När något ibland känns omöjligt eller svårt, är det för att du tänker negativt, kan jag, får jag, är det ens möjligt osv.. JA JA och åter JA. Ta kontroll över ditt liv och lev precis som DU vill, inte på ett visst sätt som du förväntas av andra leva. Vi är alla olika och det gör ju oss unika. Jag hopas du inte dömer dig själv för att du vill göra något utav ditt liv, för så låter det. Var stolt över att du vet vad som får dig att må bra och på vilket sätt. Jag får ibland känlan av att du är olycklig här hemma, och besviken.. Var inte det, utan njut av dina vänner och familj så länge det varar. Jag tror på dig och att ditt nya äventyr börjar snart. Låt ingen någonsin få dig att tro att du inte kan, för du kan och världen står vidöppen och väntar..
    Lycka till med allt!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

tills vi ses igen

take care